onsdag 2 februari 2011

Rostfärgning

Jag fick sån lust att rostfärga fast det är mitt i vintern, jag har bara gjort det på sommaren förut. Ostväven i förgrunden blev rätt bra, men på bomull tog det inte lika bra.
Det är nog sol och värme som gör susen.

Här är anledningen till att jag kom på att rostfärga. När jag städade vårt julskåp hittade jag de här gamla julgransljushållarna från någon auktion. Jag lag dem i vatten några dagar.Tänker ta med dem till stugan i sommar.


Det kom ett tygpaket igen, denna gång från Stitch-n-frame. Jag behövde gröna tyger till Regnbågsutmaningen. Jag väntar också på ett blått paket.


En kudde som jag har sytt av det dyraste tyg jag någonsin har köpt, linne för 520kr/m.
Inköpt på Mora hemslöjd, design Anna Sjons Nilsson, det heter Skördefest.
Jag kunde inte motså det!
Gunilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar