söndag 20 februari 2011

Syfestivalen

I går var jag på Syfestivalen . Första gången jag var på mässan i Älvsjö. Det var gott om plats, flera restauranger, luftigt. Mera garn än tyger tyckte jag. Här har jag köpt garn till en snurrig halsduk och brodergarner, jag ska ju börja brodera "Home sweet home.

Lite tyger blev det förstås, jag handlade av Quiltdesign, Quiltbiten och Rödklinten.


Godis från min favoritbutik, Canvas .
Av sarisilket, i mitten, ska jag sticka en schal med stickor nr 15.



Kvilt av Balipopremsor, Tyg- och Garnhörnan.


SquareLiz




Det fanns massor av workshops, här är en i flätning, med yngling som instruktör.




Kjol av kaffepaket i Husqvarnas monter, inte så snyggt!
För övrigt har jag mycket att göra, går två kurser på QuiltUniversity,
vilket inte var så smart, svårt att hinna med, med nya lektioner varje vecka. Kurserna är Artist´s toolbox och Going in circles, återkommer med bilder.
Gunilla





3 kommentarer:

  1. Hej Gunilla. Fina inköp du gjort. Själv struntade jag i festivalen den här gången. var ju i höstas och det känns så tätt inpå tycker jag.
    Blir lite nyfiken på Inhies-häftet. Är det matnyttig info. Köpte du det hos Canvas? Tror jag skulle vilja ha häftet.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. En hel del godbitar där! Verkar vara intressanta kurser du går, ska bli skoj att se vad du gör där!
    Var på mässan i fredags, blev inte så mycket tyger för min del. Hos Canvas är det svårt att låta bli att öppna plånboken:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera