tisdag 5 april 2011

Betonggjutning, Concrete casting.

Eftersom min blogg heter som den gör så är det på tiden att jag visar lite betong. Jag gjuter ju bara på sommaren så det jag visar är från förra sommaren. Här är ett litet "lapptäcke" av trampstenar.


As my blog has the name it has, Quilts and concrete, it´s on time I show some concrete. I only cast in summer so what I show here is made last summer. Here is a little "quilt" of tramping stones.


Flera trampstenar, fyrkantiga och runda, många med mönster av spetsduk.

Stora fat , gjutna på baksidan av nysilverfat, hjärtana är gjutna i en plastlampa från IKEA.


More tramping stones, square and round, many have a pattern of a doily. Large dishes casted on the back of silver-plated dishes, the hearts are casted in a plastic lamp from IKEA.


Den här ljusstaken är gjuten i en form från Ica, det har stått kryddörter i den.


This candleholder is casted in a mould from Ica, it has been herb plants in them.


Den största krukan jag har gjort, med mönster av plantonmatta tror jag det hette.

Jag längtar till juni!


I biggest pot I ever made, with pattern of planton mat( I think)

I am longing for June!


Gunilla

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Googlade på betong och hittade hit , fina betong-grejor du gjort :-)

    Ha en trevlig helg!
    /Annika

    SvaraRadera