onsdag 10 augusti 2011

Betongsäsong. Season of concrete.

Här har jag för omväxlings skull gjort platta rabarberblad.

For a change I have made flat rhubarb leaves.

Ljusstakar av petflaskor.

Candleholders made of water bottles.

Jag har haft en kurs i betonggjutning och Lisen gjorde en bordsskiva som hon blev jättenöjd med.

I have had a class in concrete casting and Lisen made a tabletop which she was very content with.

Det är roligt att gjuta med barn, det är ju så enkelt.
Här är barnbarnet Tilda.

It´s fun to cast with children, it´s so easy. 
This is grandchild Tilda.

Linnea, Hanna och Elin.

Så här glad blev Hanna över ett av sina alster.

Hanna was very happy over one of her works.

Jag har fortfarande många ideer men nu måste jag koncentrera mig på Konstrundan som är på söndag 14/8.

I still have a lot of ideas but now I have to concentrate on the "Art round" which takes place on Sunday 14/8.
Gunilla


1 kommentar:

  1. Så fint med bladen i gräset! Skulle nog behövt den kursen för att få "ändan ur vagnen".....:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera