onsdag 14 september 2011

Dala Syfestival.

I helgen var det Syfestival i Borlänge, men mera garn än tyg.

Last weekend there was a Sewing Festival in Borlänge, but more yarn than fabric.

Stickat lapptäcke.

Knitted patcwork.

Jag är lite trött på "vanliga" quilttyger, men de här var lite annorlunda, från Holland.
Nesia heter företaget som importerar dem, det ligger i Falun
.
I am a little bored of ordinary quilt fabric, but those were a little different. They come from Holland, the company is called Nesia, situated in Falun.

Efter Syfestivalen åkte vi till Sahlins struts och tittade på dessa djur som inte är så vackra. Men rökt strutskött var gott! 

After the sewing Festival we went to Sahlins ostriches looking at those animals, not so beatiful. But smoked ostrich meat was delicate!

De här tygerna köpte jag av Nesia, 100:-/meter.

I bought those fabrics from Nesia, 100 SEK/metre

Och så köpte jag silkegarn, rester från vävning av saris och spunnet av kvinnor i Nepal.
Jag ska sticka mig en schal.

An so I bought silk yarn, made of remnants from sari weaving and spun of women in Nepal
I will knit me a shawl.

Gunilla

2 kommentarer:

  1. Tack för titten på allt kul du hittat och sett!

    SvaraRadera
  2. Kul att se dina fynd därifrån! Så härliga färger det är i sarigarnerna! Kram Katarina

    SvaraRadera