söndag 1 april 2012

Gott och blandat. A good mixture.


När jag städade tygskrubben hittade jag den här lilla babyskjortan med okänt ursprung.Eftersom den inte kommer att användas till någon baby sydde jag en väggquilt av den.

When I cleaned the fabric closet I found this little baby shirt, don´t know where it comes from. As it will not  be used for a baby I made it into a wall quilt.



Ytterliggare en Free-form, denna är också en present.

One more Free-form, this one will be a gift too.



På Pingstkyrkans loppis på lördagar kan man alltid göra textila fynd. De här broderierna ska jag fälla in i kuddar.

At the flee market at the Pentecostal church one can always make textile bargains.
I will inlay those embroideries in cushions.

Gunilla

3 kommentarer:

  1. Så fin den blev din nya "friformkvilt". Jag har börjat att sy, men inget färdigt ännu. Det är kul att experimentera med tygbitarna.

    SvaraRadera
  2. Kul idé med babyskjortan. Du är verkligen flitig med dina free form kviltar, de blir så härliga! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Gillar din quilt med babyskjortan, ett fint sätt att bevara små kläder, annars hamnar de på vinden i en låda.

    SvaraRadera