tisdag 5 mars 2013

Symaskinen!

 
Nu har den kommit, min skinande nya vän som jag hoppas ska hålla i många många år.
Det är lite nya finesser att lära sig, jag tar lite i taget.
 
It has come, my shiny new friend which I hope will last for many many years. There are some new finesses to learn, I take it little by little.

 
Här har jag sytt neccesärer av ett tyg med verktyg som jag har fått av quiltvännen Annemarlen.
 
I have swen some toilet cases of a fabric with tools as I have got from a quilt friend.

 
Lite flickiga necessärer också.
 
Some girly toilet cases too.

 
Senaste kvilten klar för kviltning. Mönstet är Easy street av Bonnie Hunter, jag ska kalla den Linghedsvägen för det är dit den ska, den är beställd!
 
The latest quilt ready for quilting. The pattern is Easy street by Bonnie Hunter, I will call it Linghedsvägen instead, because it will go there, it is ordered!
 
Gunilla








3 kommentarer:

  1. Gratulere masse med nytt fint leketøy. Dere kommer til å ha mye moro sammen. Flotte ting har dere alerede laget. Lykke til videre.

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya arbetskamraten!

    SvaraRadera
  3. Det var många fina toalettväskor som Du sytt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera