söndag 5 maj 2013

Moderna kviltar

 
Jag går en kurs på Craftsy som är riktig rolig.
7 Modern quilts heter den, lärare Elizabeth Hartman. Man tittar på en video och kan även skriva ut instruktioner. Det här är första kvilten, Scattered Squares heter den, spridda kvadrater. Hon talar om positiv och negativ space. Det vita är alltså det negativa  utrymmet 
 
I am taking my first class at Craftsy which is really fun.
It,s called 7 Modern quilts, the tutor is Elizabeth Hartman. The lessons are on a video and one can also download written instruktions.
This is the first quilt, Scattered Squares. she is talking about positive and negative space. The white is the negative.
 
 
Low volume tiles quilt, 12 block som består av 11 olika gråa tyger + en gul.
 
12 blocks consisting of 11 different grey fabrics and one yellow.

 
Modern crosses quilt, 3 olika storlekar på blocken.
 
There are 3 different sizes on those blocks.
 
Nu ska jag fortsätta att sy på Improv Pods quilt.
 
Gunilla
 

6 kommentarer:

  1. Vad häftig den quilt som var längst ner var - helt i min smak! Hur länge har man på sig på Craftsy innan man inte längre kan använda sin kurs?

    KRAM
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hur snygga som helst.
    Hur länge kan man sy med Craftsy ?
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. När man har köpt en kurs har man den kvar hela livet, bra va? I min kurs är det 7 kviltar men jag ska göra ett uppehåll efter 5, pga våren!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där verkar jättekul! Vilka häftiga quiltar du gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margreth!Ja de är verkligen kul att sy!
      Kram

      Radera
  5. Härliga även dessa! Får nog ta och testa detta med Craftsy senare, praktiskt detta med kurser via "nätet". Men några 7 kviltar, lär det nog inte bli för min del:-)) kram Katarina

    SvaraRadera