onsdag 2 april 2014

Stadkanter, selvages


Jag har sparat stadkanter i flera år, 2 kassar hade jag och tyckte det var dags att göra något åt dem.

I have been saving selvages for some years, when I had 2 bags I thought it was time to make something.



Det var roligt att känna igen tyger som jag hade sytt av för flera år sedan,
t. ex. Laurel Burch.

It was fun to recognize fabrics from some years ago,
for example Laurel Burch.


Vad jag ska göra av dem? Det blir nog förvaringar av olika slag,
som necessärer och kassar.

What am I going to do with them? I think I will make 
different types of containers as purses and bags.

Gunilla



3 kommentarer:

  1. Hej Gunilla! Det var fina breda stadkanter du hade. Själv sydde jag en tunn kudde till min mans favorit fåtölj av några. Den är lättare att tvätta än resten av fåtöljen! Claude H-G

    SvaraRadera
  2. Kul att se!
    Har själv sparat stadkanter ett tag men inte kommit fram till vad jag vill göra av dem ännu.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Härligt att se vad du gör av stad kanter, mina ligger till sig !!
    Må så gott

    SvaraRadera