söndag 11 maj 2014

IMålning och tryck. Painting and printing.


Utom det ordinarie köket har vi 2 gamla kök i vårt hus. Det ena kallas för ullköket sedan jag höll till och tovade där. Nu används det mest till förvaring och tygtryck.

We have 2 old kitchens in our house. I use one of them for fabric painting 
and printing.



Jag målade på tyg för att pröva de olika sorters färger jag har.

I painted on fabric to try the different kinds of paint I have.



Här har jag målat över tryck som jag gjorde på en kurs på årsmötet i Falun.

I painted over prints as I made in a class at an annual meeting.



Gellitryck, en geléplatta som man rollar färg på och gör mönster med vad som helst.

Gelli prints, rolling paint over a gelli plate and then make prints
of what you have.


Här har jag tryckt ett träd på ett underlag jag hade liggande, fick en idé
vad jag ska göra av detta, en 30*30 quilt till EQA utställningen
i Birmingham.

I have printed a tree on a foundation I had made before, got an idea of what to do with this one,
a 30*30 quilt for the EQA exhibition in Birmingham.

1 kommentar:

  1. Många härliga tryck där! Spännande kvilt du har på gång där! kram Katarina

    SvaraRadera