onsdag 13 juli 2011

Ovansiljans utställning.Quilt exhibition

Även jag har varit till Mora på Ovansiljans quiltutställning. Jag visar endast några av mina favoriter: Tandhjul av Sussan Skou- Pedersen.

I have been to Mora for a quilt exhibition. I will only show some of my favourites: Teeth wheels by Sussan Skou- Pedersen.

Kviltad Zornmålning av Anna-Karin Andermo, 23. Hon hade gjort 6 porträtt i samma stil, fantastiskt skickligt.

This is a painting by Anders Zorn, quilted by Anna-Karin Andermo, 23. she had made 6 portraits in the same style, extremely skillful.

Yndlingsfarver av Else Marie Stenseng.

Favourite colors by Else Marie Stenseng.


Hanne Carlsen.

Min favorit, Hvid januar, av Lisbet Borggren.

My favourite, White January, by Lisbet Borggren.

Nästan alla mina favoriter råkar  vara danska.Kanske danska quiltare är mer fantasifulla än svenska?
Jag vet verkligen inte!

Almost all of my favourites happen to be danish. Maybe danish quilters are more imaginative than swedish quilters? I really don´t know!

Gunilla

2 kommentarer:

  1. Hej Gunilla.
    Hmm... nästan alla min favoriter var också danska... kanske det beror på lite mer vågade tekniker och färgval.
    Härlig utställning var det iallafall :-)
    Kram till dej

    SvaraRadera
  2. Samma här, jag föll ju också för de danska quiltarna! De var verkligen spännande och färgglada på ett annat sätt än övriga.

    Kram
    Anette L

    SvaraRadera