tisdag 18 oktober 2011

Stickning för en gångs skull. Knitting for once.

Jag köpte silkesgarn på Syfestivalen i Borlänge i september.
Det är rester från vävning av saris.

I bought Sari Silk at the sewing festival in Borlänge last month.It is recycled from the weaving of saris.

Garnet är spunnet och tvinnat av kvinnor i Nepal. Hårt tvinnat så det är ganska bökigt att sticka med. Men själva stickningen var enkel, räta maskor och tappade maskor.
Jag är så glad för min nya schal!

The yarn is spun and twined be women in Nepal. It´s hard twined and rather messy to knit.
But the knitting itself is easy, straight stitches and dropped stitches.
I am so happy with my new scarf!

Gunilla

3 kommentarer:

  1. Härligt, både sjal och garn! Bra sätt att sticka den på också, man behöver inte sticka så
    långt:-))Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygga starka färger!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Fick dej i tankarna idag och hittade hit. Blev så glad att se att du fortsätter att skapa så underbara saker. Själv skapar jag inget längre inte ens en teckning. Men jag mår bra och det är viktigast. "Mitt googelkonto är båt bloggen" Kram från Siv

    SvaraRadera