torsdag 24 januari 2013

Cuba del 3


Här fick man lära sig att röka cigarr. Jag brydde mig inte om det.

We were teached to smoke a cigar here. I didn´t care about it.


Che på Revolutionstorget.


Amerikanska 50-talsbilar.

American cars from the fifties.


Hemingway´s favoritbar, La Bodequita.


Skolbarn som leker.

Schoolchildren playing.


Cykeltaxi


Den här killen hjälpte oss att få tag i en amerikansk gammal taxi.

This guy helped us to get an american old taxi.


Här är den, taxin.




Inne på bodequita var det trångt.

It was overcrowded inside La Bodequita.


Mera bilar


Annika frågade om jag såg något textilt och jag svarade nej men jag köpte ju den här duken, frukterna är målade och konturerna är broderade. Vi såg också andra broderade dukar på en marknad.

Annika asked if I saw something textile and I answered no, but I had forgot this
tablecloth as I bought. The fruits are painted and the contures are embroidered. We also saw other embroidered table clothes at a market.


Marknad med smycken,  träfigurer och tavlor.

A market with jewelry, wooden figures and paintings.


Ett populärt motiv.

A popular motive.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar