söndag 1 maj 2011

Mormorsrutor, Grandmother´s squares.

Vi var i stugan i helgen. Vädret var inte så inbjudande för utearbete, så jag gick igenom garderoberna. Drog fram 2 filtar som jag virkade på 70-talet. De har legat länge i garderoben, men nu får de komma fram!


We were in the cottage this weekend. The weather was no good for outside work, so I went through the wardrobes and found those blankets as I crocheted in the seventies.

They have been in the wardrobes for very long time but now they are allowed to turn up , they have been popular again!

En större filt. Jag virkade en i bomullsgarn också men den vet jag inte var den är.


A bigger blanket. I crocheted one in cotton yarn too but don´t know were it is.

Närbild på den större filten.
Close up of the bigger blanket.



Gunilla





2 kommentarer:

  1. Fina filtar! Mormorsrutor är ju modernt igen nu.

    SvaraRadera
  2. Så man påverkas av trender, hade lite svårt för dessa rutor, när bl.a mamma virkade sådana, i min ungdom. Men nu ser jag dem med "andra" ögon:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera