måndag 30 maj 2011

Vad jag syr just nu. Sewing in progress.

Jag syr mycket enkla block av blåa scraps. Tygbitarna är 2,5 och 4,5 inch och blocken blir rektangulära. Idén kommer härifrån:http://fredashive.blogspot.com
I am sewing very simple blocks of blue scraps. The squares are 2,5 och 4,5 inch and the blocks will be rectangular.
På en promenad i går fotade jag tjärblomster i en skreva
Jag skulle ha gått närmare...
On a walk yesterday I took a pic of those red german catchfly flowers. (Yes, the dictionary says so!) I should have got more near...
Hundloka och gamla lärkträd på Borgmästarholmen.
Queen Anne´s laces and old larch trees at Biorgmästarholmen.
Påmastning pågår.
Putting on the mast
Utsikten från mitt syrum.
The view from my sewing room.
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar