söndag 22 maj 2011

Nostalgi

Jag städade garderoben intill mitt syrum och drog fram den här urgamla resväskan.
Vad kunde finnas i den?
I cleaned my wardrobe at my sewing room and found this very old suitcase. What could be in it?
Gamla kläder var det, bl.a. denna väst i lappteknik, jag har sytt med zickzack på ett underlag.
Detta var innan jag började med lappteknik "på riktigt", kanske 80-talet. Kan inte minnas att jag har använt den, jag gillar ju inte blått.
It was old clothes, among others this waistcoat in patchwork, sewn with zigzag on a foundation. This was before I started to quilt, perhaps in the eighties. I don´t remember that I used it, I don´t like blue.
En jeansväst med påsydda band, gräsligt ful tycker jag nu.
A jeans waistcoat with ribbons, now I think it´s horrible.
Manchesterkjol.
Corduroy skirt.
Jeanskjol, hemskt tung.
A very heavy jeans skirt.
Jag lägger tillbaks de här plaggen i resväskan, få se när jag öppnar den nästa gång.
Eftersom det regnar ska jag återgå till städningen.
I´ll put those clothes back in the suitcase, wondering when I will open it next time.
As it´s raining today I will return to the cleaning.
Gunilla

1 kommentar:

  1. Hihi... det gör du rätt i, lägg tillbaka kläderna.
    Kanske de var vackra en gång i tiden men inte nu, näe :-))
    Kram!

    SvaraRadera