torsdag 2 februari 2012

Fabric paper

I en club som jag är med i på nätet har vi gjort fabric paper, tyg och silkespapper sammanfogat med lim eller vliesofix, en del med ostväv på ytan, några kviltade, sen målade. Här har jag noterat vilka färger jag har använt. Dessa ytor ska jag använda till kort.

In a club on the net we have made fabric paper, fabric and silk paper joined with glue or vliesofix, some with cheese cloth on the surface, some quilted and then painted. I have made notes with the paints I have used. I will use those surfaces for cards.

Nu har vi verkligen fått vinter, minus 12 och snöflingor dansar i luften, vackert!

The winter has really come now, minus 12C and snow flakes dancing in the air, beautiful!

Gunilla

4 kommentarer:

  1. Så läckra dom är... duktigt att notera vad du använder för material. :-)

    Visst har vi fått vinter! Härligt kallt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Papperstyg? Det låter spännande! Kan man använda det till annat än kort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margreth! Man kan använda papperstyg som underlag för collage t.ex. Jag har också gjort omslag till anteckningsböcker, då med tyll överst.

      Radera
  3. Här experimenteras det för fullt ser jag, kul! Roligt att det finns fler och nya typer av "kunskapsbanker", kände inte till denna tidigare. kram Katarina

    SvaraRadera