måndag 19 november 2012

Lil´Twister

 
Jag har inte sytt mycket i höst, har mest sorterat och städat i syrummet, gått igenom material för att se vad jag har, man glömmer ju..Jag har t.ex. 3*100 symaskinsnålar..
Jag köpte twisterlinjalen på årsmötet och för att prova den sydde jag ihop några 5" jag hade liggande.
En liten duk får det  bli.
 
I haven´t sewn much this autumn, I have mostly sorted out and cleaned my sewing room, going through material to see what I have, one forgets..I have for example 3*100 sewing machine needles.
At our annual quilt meeting I bought the Lil´Twister ruler and to try it I sewed together some 5" I had lying around. It can be a little table cloth.

 
Den var rätt kul den där linjalen , jag hade en charm pack som blev lagom till en väggbonad.
På syfestivalen köpte jag den stora linjalen också men har inte prövat den ännu.
 
That ruler was quite fun, I had a charm pack which would be suited to a wallhanging.
At the sewing festival I bought the big Twister ruler too, but haven´t tryed it yet.
 
Gunilla

4 kommentarer:

  1. Så fina små saker du sytt!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Lil´Twister linjalen ger ju ett härligt mönster. Jag tycker att både Din duk och väggbonad är häftiga att se på.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Kul saker du sytt med Lil´Twister, det tar ett tag innan man får en hum om hur man ska blanda tygerna för få till ett bra resultat, men det har du fixat galant. Du får byta nål i symaskinen oftare så det blir åtgång på dem! Kram

    SvaraRadera
  4. Lovely little quilts Gunilla, looks like you had fun doing them.

    SvaraRadera